Pisana beseda za bolj »pisano« fotoknjigo

Pisave

Prepogosto se pri temi oblikovanja fotoknjig posvetimo le obdelavi in umeščanju fotografij, ozadij ali klipartov. Pri tem pa pozabljamo na zelo pomembno sestavino – besedilo. Fotoknjiga namreč ostane spomin za večno, na žalost pa tega ne moremo reči za vse podatke, podrobnosti in vtise s potovanj v naših glavah. Preprosto že zaradi tega je besedilo tako pomembno. Prav tako se večina boji, da bo fotoknjiga preveč natrpana in nepregledna, a je pogosto ravno besedilo tisto, ki fotoknjigi vdahne osebno pripoved in s tem poseben čar. Ravno zato pa je pomembno, da smo pri vnašanju besedila v fotoknjigo pozorni na več elementov.

Naslovi in podnaslovi

Razlika mora seveda biti očitna. Fotoknjigo lahko namreč razdelimo na več poglavij s posameznega potovanja ali celo predstavimo več potovanj v eni fotoknjigi. Zato moramo jasno zastaviti velikosti naslovov in manjše velikosti podnaslovov. Tudi pisava pri naslovih in podnaslovih naj bo konsistentna.

Ozadje in besedilo

Besedilo naj bo vedno lahko berljivo in razpoznavno. Pazite, da bo kontrast med barvo črk in barvo ozadja vedno izrazit in jasen. Če je ozadje zelo živo, si lahko pomagate tudi z učinkom prozornosti, da omilite ozadje, ali pa s prosojno barvo besedilnega okvirja, ki tako poudari besedilo.

Mešanje pisav

Ne menjujte med več pisavami. Skozi celotno fotoknjigo se osredotočite na eno, dve ali največ tri pisave. To daje fotoknjigi konsistentnost in preglednost. Pomnite: nasprotne si pisave se privlačijo.

Prevelika mešanica pisav - slab primer

Iz primera vidimo, kako je prevelika mešanica pisav lahko moteča. Dve različni pisavi veliko bolje funkcionirata kot tri pisave.

Prevelika mešanica pisav - dober primer

Kako izbrati primerno pisavo?

Izbor pisave je zelo težka odločitev, saj različne pisave v nas vzbudijo različne odzive in čustva. Pisava ima to moč, da vpliva na naše celotno dojemanje fotoknjige. Dandanes je pisav res mnogo, zato skrivnega trika za »pravilen« izbor pisave ni. Pomembno pa je, da pri izbiri upoštevamo celoten dizajn fotoknjige ter predvsem to, komu je fotoknjiga namenjena, kaj je njena vsebina in kaj želimo, da fotoknjiga sporoča.

Vsaka pisava ima neko konotacijo in nekaj sporoča. Pisava je lahko igriva, ekspresivna in zabavna, lahko pa je tradicionalna, elegantna in z retro pridihom. Lahko je moderna, čista in skandinavsko minimalistična ali pa baročno okrašena in razvejana. Neka pisava je lahko primerna za eno priložnost ali potovanje, spet druga pa za nekaj čisto drugačnega.

Na primer: če ste se ravnokar vrnili z avanturističnega in pustolovskega potovanja po Latinski Ameriki, kjer ste raziskovali bisere tropskega gozda in se z raftom ali kajakom podali po reki Amazonki, boste verjetno izbrali drugačno pisavo za fotoknjigo kot nekdo, ki se je pravkar vrnil z gurmanskega in romantičnega popotovanja po Franciji, kjer je okušal francoska vina in plemenite sire.

Napis Divja Amazonka in Romantični Pariz - slab primer

Na konkretnem primeru vidimo, kako pomemben je izbor pisave, saj mora odražati duh celotnega potovanja. Za divji rafting po Amazonki pisava »Petit Formal Script« ni najbolj primerna, je pa recimo zelo uporabna pri fotoknjigi o Parizu. In obratno, pisava »Frankentype« verjetno ni najbolj primerna za fotoknjigo, v kateri želite predstaviti romantičnost Francije, je pa primerno »divja« in avanturistična za pridih Amazonke.

Napis Divja Amazonka in Romantični Pariz - dober primer

Skratka, za katerokoli pisavo se že odločimo, je pomembno, da le-ta ponazarja duh samih fotografij oziroma potovanja, o katerem pripoveduje fotoknjiga.

Fotografije so seveda v fotoknjigi zelo pomembne, vendar nikar ne pozabite na osebni dotik. Razpišite se!

O avtorju Prikaži vse članke Avtorjeva spletna stran

Alma

Sodelavka pri podjetju CEWE. Zanimajo jo fotografija, potovanja in spoznavanje novih kultur. Rada odkriva skrite kotičke mest in pokrajin, ki jih vedno obeleži s fotografiranjem.

Leave a Reply

Vaš e-mail naslov ne bo objavljen. Polja, ki je potrebno izpolniti so označena z *