Oblikovanje naslovnice fotoknjige s prosojnim elementom

Poglejmo si, kako lahko delno prosojnost, ki jo podpira foto program CEWE fotosvet, uporabite kot kreativni element pri oblikovanju vaše nove CEWE FOTOKNJIGE.

Predstavili bomo oblikovanje naslovnice, to metodo pa lahko, po vaših željah in predstavah, uporabite tudi na notranjih straneh vaše foto knjige.

1. Odprl sem nov projekt in v levi orodni vrstici »Foto in video« poiskal fotografijo, ki jo želim postaviti na naslovnico.


2. Fotografijo sem na desno naslovnico postavil tako, da sem kliknil na fotografijo in v orodni vrstici pod fotografijo izbral možnost »Fotografija kot ozadje desno«. Na ta način je fotografija položena čez celotno stran, poskrbljeno pa je tudi, da nekoliko presega robove in tako pri izdelavi ne pride do napake, ko se lahko pojavi beli rob. Odstranil sem ostale nepotrebne elemente – prazne okvirje za fotografije in besedilo, ker te ne bom potreboval.


3. Preko celotne višine naslovnice potegnem nov besedilni okvir in ko je ta izbran (prikaže se rumen okvir) kliknem na ikono »Nastavi barvo ozadja besedila«. V izbirnem menuju, ki se prikaže pa izberem možnost »Izberite barvo…«.


4. Odpre se pogovorno okno, kjer lahko izberete barvo ozadja v besedilnem okvirju. Prilagodite barvo besedilnega okvirja fotografiji, ki je na vaši naslovnici ali stilu, ki ste ga izbrali za vašo CEWE FOTOKNJIGO. V mojem primeru sem izbral belo barvo.


5. V tem istem pogovornem oknu pa še popravite vrednost »Alpha kanala«. Manjša kot bo ta vrednost, bolj bo barva prosojna in več ozadja bo mogoče videti. Nastavil sem vrednost 180, vi pa lahko to nastevitev poljubno prilagodite vašemu okusu.


6. Besedilni okvir ni več popolnoma bel, ampak je skozi njega mogoče videti fotografijo iz ozadja. Lahko bi rekli, da je del fotografije dobil pridih barve, ki smo jo pred tem izbrali in prav ta del bomo še dodatno obogatili z besedilom.


7. Svetujem vam, da besedilo najprej vnesete v celoti in ga šele potem oblikujete. Tako boste dobili predstavo, koliko besedila pravzaprav imate in ali ga je preveč ali premalo. Prav tako ga na hitro razdelite glede na to, kje se bo pojavil.


8. Oblikovanje besedila, v našem primeru na naslovnici, je lahko časovno zelo zahtevno. Izbrati pravo kombinacijo pisav je zelo pomembno zato si vzemite čas, ki ga potrebujete in preglejte vse pisave, ki jih imate nameščene na računalniku in se poigrajte z njimi. Kmalu boste dobili občutek, katere pisave gredo bolje skupaj. Več o tem pa smo pisali tudi v tem našem članku.  Za boljši pregled vseh pisav, ki jih najdete na vašem računalniku uporabite to spletno stran. Vpišite poljubno besedilo in takoj boste dobili predstavo, kaj vam ponujajo vaše pisave. Različne velikosti in tipi pisav v enem besedilnem okvirju lahko omejijo vašo svobodo oblikovanja, zato določene dele besedila prestavite v nov besedilni okvir. Simbol, ki sem ga uporabil je pravzaprav pisava, ki vsebuje samo okrasne ornamente. Prav tako lahko uporabite katerega izmed klipartov, ki so na voljo v CEWE foto programu.


9. Večkrat smo že omenili, da je barvna usklajenost zelo pomembna pri končnem estetskem dojemu. To seveda velja tudi za besedilo. Na sliki, ki krasi našo naslovnico, še posebej izstopa rdeča barva jesenskega listja. Zakaj ne bi še del besedila obarvali s prav to isto barvo? Potrebno je le označiti besedilo, nato pa klikniti na ikono »Določi barvo besedila«. V izbirnem menuju, ki se prikaže izberite možnost »Izberite barvo…«. Odpre se pogovorno okno, kjer kliknite na gumb »Pick screen color« oziroma »Izberi barvo na zaslonu«. Miškin kurzor se bo spremenil na križec in kamorkoli na zaslonu boste kliknili, ta barva bo vaša nova izbrana barva besedila.


Tako, naša naslovnica je končana. Nikar ne pozabite oblikovati tudi hrbtišče vaše CEWE FOTOKNJIGE v enakem stilu in z enakimi pisavami, kot ste oblikovali naslovnico. Stil bo enoten in estetsko všečen.

Želim vam veliko kreativne zabave pri ustvarjanju vaše nove foto knjige. 🙂

 

 

O avtorju Prikaži vse članke Avtorjeva spletna stran

Matija

Glava, duša in srce CEWE-ja v Sloveniji. Že približno deset let ambiciozen ljubiteljski fotograf, ki rad izkoristi vsako priložnost in izgovor, da prime fotoaparat v roke.